Štvrtok 28.03.2024
Dnes má meniny 
Soňa
°C
20.10.2016 08:30

Finálne riešenie parkovacej politiky bude výhodné pre Bratislavčanov


Ilustračná snímka: (staremesto.sk).


V utorok (18. októbra) sa uskutočnilo zasadnutie Komisie dopravy a informačných systémov, na ktorom poslancom mestského zastupiteľstva a členom komisie primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal a experti hlavného mesta a spoločnosti Deloitte predstavili model fungovania parkovacieho systému v Bratislave.


Bratislava je posledným hlavným mestom členských štátov EÚ, ktoré nemá zavedenú jednotnú parkovaciu politiku.

„Parkovacia politika patrí k z najzásadnejších bodov môjho pôsobenia ako primátora Bratislavy. Presadiť sa ju nepodarilo žiadnemu z mojich predchodcov. Parkovacej politike sa venujeme takmer dva roky a môžem s radosťou konštatovať, že sa blížime k finálnemu riešeniu, ktoré bude výhodné pre všetkých zúčastnených – pre mesto, mestské časti, ale hlavne pre Bratislavčanov,“ povedal primátor Ivo Nesrovnal. Ako ďalej dodal, hlavným cieľom zavedenia jednotnej celomestskej parkovacej politiky je menej áut v meste a viac miesta na parkovanie pre rezidentov.

Podľa Nesrovnala sa mesto rozhodlo pre verziu, kde oveľa väčšie možnosti dostanú jednotlivé mestské časti. „Presne toto je pole, kde vnímam jasnú kompetenciu mestských častí, ktoré najlepšie vedia, čo potrebujú ich obyvatelia na každej konkrétnej ulici,“ doplnil primátor. Centrálna bude podľa neho len strecha systému, ktorú bude spravovať mesto. Primátor ďalej parkovaciu politiku považuje za základný nástroj mesta v oblasti regulácie individuálnej automobilovej dopravy. Zároveň je systém podľa neho veľkým krokom smerom k ďalšiemu skvalitneniu služieb mesta svojim občanom, pretože bude vybudovaný tak, aby spĺňal všetky nároky moderného mesta a jeho obyvateľov.

Audit pred zavedením parkovacej politiky vykonala spoločnosť Deloitte. „Okrem interných kapacít sme využili aj externých odborníkov a navrhli sme riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým zúčastneným,“ povedal Nesrovnal. Podľa predsedu Komisie dopravy a informačných systémov Jozefa Uhlera je parkovacia politika prvým veľkým krokom k tomu, aby si mesto a mestské časti vedeli regulovať množstvo áut v uliciach. „Cieľom je poriadok v uliciach, menej áut a viac miesta pre ľudí,“ povedal Uhler. Parkovacia politika podľa neho zároveň umožňuje uprednostňovať Bratislavčanov aj v iných mestských častiach, a preto verí, že sa do nej zapoja všetky mestské časti.

 

 

Autor: (mhm)


komentáre
SHOW ALL
podobné
02.11.2016
Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh VZN k parkovacej politike
Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh všeobecne záväzného nariadenia (ďalej VZN), ktorým sa môže zaviesť do praxe jednotná parkovacia politika v Bratislave.
viac
05.12.2016
Mestu Bratislava prišlo 96 pripomienok k parkovacej politike
Hlavné mesto dostalo 96 pripomienok občanov k navrhovanej jednotnej parkovacej politike. Zaoberala sa nimi mestská dopravná komisia a na základe nich upravila pôvodný návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovaniu.
viac
09.12.2016
Bratislava má konečne schválenú jednotnú parkovaciu politiku
Mestskí poslanci po dlhej diskusii schválili 8. 12. 2016 všeobecne záväzné nariadenie, ktoré upravuje pravidlá parkovania v hlavnom meste a zavádza pri parkovaní na území Bratislavy jednotné pravidlá. Podľa starostu Petržalky a mestského poslanca V. Bajana sa však zaradí medzi nefunkčné nariadenia.
viac
28.10.2020
Vďaka regulácii parkovania vzrástol Petržalke počet obyvateľov
V bratislavskej Petržalke vzrástol po 26 rokoch počet obyvateľov s trvalým pobytom. Dôvodom bolo minuloročné spustenie miestnej parkovacej politiky.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.02 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.13 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.85 %