Piatok 19.04.2024
Dnes má meniny 
Jela
°C
04.05.2019 11:45

Hrozí Žiline dopravný kolaps?


Snímka zo stretnutia žilinského primátora Petra Fiabáne s ministrom dopravy Árpádom Érsekom.


Na túto tému diskutoval primátor Žiliny Peter Fiabáne s ministrom dopravy SR Árpádom Érsekom.


Spustenie nového viac ako 11-kilometrového diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka môže mať obrovský dopad na dopravnú situáciu v meste. Dôvodom je meškajúca výstavba diaľničného privádzača do Žiliny a komplikácie spojené s výstavbou nadväzujúceho úseku s tunelom Višňové. Žilina sa obáva zvýšeného náporu áut, ktoré budú mestom prirodzene prechádzať. Radnica preto iniciovala stretnutie na ministerstve dopravy.

Žilinský primátor Peter Fiabáne na tohtotýždňovom stretnutí s ministrom dopravy Árpádom Érsekom zrekapituloval problémy, ktoré sú z pohľadu mesta rizikom po spustení úseku diaľnice. „Za najzásadnejší problém považujeme aj samotný privádzač z úseku Lietavská Lúčka. Naše miestne cesty nie sú v tejto situácii pripravené na zvýšený nárast tranzitu a obávame sa tzv. lievikového efektu, ktorý môže v tomto prípade nastať,“ uviedol Fiabáne. V tejto súvislosti vypracovalo mesto spolu so Žilinskou univerzitou štúdiu dokumentujúcu možnosť negatívnych dopadov spustenia diaľnice bez tunela Višňové a jej výsledky prezentovalo vedeniu rezortu. Po preštudovaní požiadaviek a návrhov riešenia minister dopravy prisľúbil mestu pomoc.

Na stretnutí sa okrem uvedeného prezentoval i spoločný záujem a postup pri modernizácii železničného uzla Žilina, ktorý by okrem rekonštrukcie železničnej trate mal výrazne pozitívne zasiahnuť aj do cestnej infraštruktúry (dopravné spojenie ulice 1. mája a ulice Ľavobrežnej). Za úspech z rokovania považuje mesto i jasné stanovisko ministerstva o podpore žilinských projektov v oblasti verejnej dopravy v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. V najbližších rokoch by mali byť finančne podporené prípravné a projekčné práce týkajúce sa výstavby a modernizácie údržbovej základne trolejbusov DPMŽ, modernizácie infraštruktúry trolejbusovej dráhy a meniarní ako aj výstavby nových trolejbusových tratí a obratísk v celom meste. V ďalšom kroku sa bude rozhodovať o finančnej podpore samotnej realizácie týchto stavieb. Podmienkou je dostatočná alokácia v prioritnej osi pre verejnú osobnú dopravu.

Autor: Barbora Zigová, hovorkyňa mesta


komentáre
SHOW ALL
podobné
10.04.2017
Prihláste sa do súťaže „Do práce na bicykli“
Po úspešnom priebe­hu posledných troch ročníkov celonárod­nej kampane „Do práce na bicykli“ sa jej autori rozhodli po­kračovať aj v tomto roku.
viac
23.11.2017
Nové žilinské trolejbusy boli slávnostne spustené do prevádzky
Mesto Žilina v spolupráci s Dopravným podnikom mesta Žiliny s. r. o. dbá o kvalitu cestovania mestskou hromadnou dopravou (MHD) a neustále sa snaží zvyšovať jej úroveň. Aj z tohto dôvodu sa začalo v roku 2012 s obnovou vozidlového parku MHD a pokračuje sa s ňou dodnes.
viac
30.09.2018
Dopravná situácia v Žiline je neúnosná, mesto žiada okamžité riešenie
Žilinu trápi kolaps dopravy. Môže za to jednak oprava Mostnej ulice a tiež spustenie svetelnej signalizácie pri novootvorenom obchodnom dome s nábytkom na výpadovke do Martina.
viac
19.11.2021
Nitra chce za vyše 4,6 milióna eur vybudovať moderný dopravný systém
Mesto Nitra pripravuje projekt, ktorý bude v doprave a na semaforoch uprednostňovať vozidlá verejnej osobnej dopravy (VOD). Celkové náklady presiahnu 4,6 milióna eur. Podstatná časť z nich bude hradená z európskych fondov, spolufinancovanie mesta bude necelých 234 000 eur.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.06 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.10 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.84 %