Sobota 17.08.2019
Dnes má meniny 
Milica
°C
25.08.2015 03:13

Vybudovanie D4 a R7 je podľa župana nutné pre ľudí, aj pre ekonomiku


Diaľničné úseky strašia rozpočet už dlhšiu dobu.


Rozhodnutie spustiť proces výstavby diaľničného obchvatu Bratislavy odvráti kolaps dopravy v Bratislave a okolí, na ktorý by doplatili nielen ľudia, ale veľké firmy v regiónoch, ktoré sú ťahúňmi našej ekonomiky. Bez diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 bude ďalší hospodársky rast Slovenska ohrozený.


„Neúnosná dopravná situácia v Bratislave a jej okolí má už dnes výrazný dopad na život obyvateľov kraja, podnikateľské aktivity firiem a obchodných spoločností pôsobiacich nielen v regióne, ale aj na celom Slovensku. Dokonca môže byť jedným z faktorov, ktorý odrádza potenciálnych turistov od návštevy Bratislavského kraja. Ak by sa tento problém neriešil, v dohľadnej dobe by došlo ku zrúteniu celého dopravného systému v hlavnom meste a jeho okolí. Následky by boli katastrofálne,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.Pod zhoršujúcu situáciu sa podpísalo aj rozhodnutie vlády nerealizovať projekt Filiálka, ale aj chýbajúce zahusťovanie železničných zastávok, nebudovanie záchytných parkovísk a slabý dôraz kladený na preferovanie koľajovej dopravy. Z týchto dôvodov sú ľudia nútení využívať na cestu do Bratislavy osobné autá, v ktorých často sedí len jeden cestujúci. Existujúci bratislavský obchvat je totiž zásobovacou trasou nielen pre firmy z regiónu, ale napríklad aj pre automobilky v Trnave a Žiline. Hroziaci dopravný kolaps môže narušiť ich „just-in-time“ model, či dôjde k zastaveniu výroby. Vybudovanie nultého obchvatu Bratislavy a rýchlostnej cesty zo Žitného ostrova je preto jediný spôsob ako sa vyhnúť dopravnému kolapsu v najbližších piatich rokoch. BSK aktívne vstupoval do rokovaní so samosprávami a úradmi na odstraňovaní administratívnych prekážok, ktoré bránili vydávaniu povolení.  „Verím, že proces výberu koncesionára PPP projektu, ktorý zhotoví projekt D4 a R7, bude transparentný a ministerstvo dopravy vyberie najefektívnejší projekt. Som presvedčený, že výsledkom férovej súťaže s jasne stanovenými kritériami budú výhodné podmienky pre Slovenskú republiku a jej občanov. V prípade akýchkoľvek podozrení z manipulácie, predraženia či uprednostňovanie osobných záujmov však budem prvý, kto sa postaví proti takým praktikám. No odmietam vytĺkať politický kapitál na výstavbe životne potrebných úsekov D4 a R7 ešte predtým, než sa vôbec súťaž začala,“ dodal bratislavský župan Pavol Frešo.„Som presvedčený, že vláda zvážila všetky možné spôsoby financovania tohto projektu a rozhodla sa pre ten, ktorý je v tejto chvíli najvýhodnejší,“ uviedol Pavol Frešo. V najbližších rokoch totiž v štátnom rozpočte na obchvat Bratislavy nebudú peniaze a štát sa nemôže spoliehať ani na financie z eurofondov.Nultý obchvat Bratislavy však bude kompletný až po dobudovaní aj jeho severnej časti, teda úseku od bratislavskej Rače na Záhorie cez Malé Karpaty. „Až keď bude diaľnica D4 napojená na Rakúsko, bude systém funkčný. Tým sa totiž ťažká nákladná doprava presmeruje z vnútorného obchvatu mimo zastavané územia. „Práve tu vidím priestor na využitie finančných prostriedkov z takzvaného Junckerovho fondu, ktorým dnes mnohí politici operujú. Treba si však uvedomiť, že tzv. Junckerov fond dnes existuje len vo forme vízie. Preto vynaložím maximálne úsilie na pracovných rokovaniach v Bruseli, aby sa pri tvorbe tohto mechanizmu umožnilo prostriedky z neho využiť aj na dobudovanie celého obchvatu Bratislavy a napojenia na Rakúsko,“ uzavrel Pavol Frešo.

Autor: Milan Šimák


komentáre
SHOW ALL
podobné
13.08.2019
Pomôže povinné váženie odpadu samosprávam dostať ho pod kontrolu?
V máji 2019 zverejnilo Ministerstvo životného prostredia návrh novely zákona o odpadoch (návrh doplnenia §16 o nový odsek 10) s formuláciou, podľa ktorej budú mať zberové spoločnosti povinnosť zabezpečiť vybavenie zberných vozidiel vážiacim systémom.
viac
12.08.2019
Hontianska paráda opäť oživí zabudnuté zvyky obce a regiónu
Neľahký život remeselníckeho ľudu z regiónu Hont, ale najmä jeho jedinečné kultúrne bohatstvo a už takmer zabudnuté zvyky, ožijú v obci Hrušov v okrese Veľký Krtíš. V dňoch 16. – 17. augusta sa tam uskutoční 24. ročník folklórneho festivalu Hontianska paráda.
viac
12.08.2019
Po komplexnej rekonštrukcii opäť otvoria pasáž z námestia
Po kompletnej rekonštrukcii onedlho mesto Stará Ľubovňa opäť sprístupní pasáž na Námestí sv. Mikuláša. Podľa primátora Ľuboša Tomka išlo o jednu z najvýznamnejších investičných akcií mesta, ktorú realizovali vlani a počas tohto roka.
viac
12.08.2019
Čierne skládky treba nahlasovať, apeluje ZMOS, MŽP ich rieši odpadovou politikou
Všímavosť ľudí považuje Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) pri čiernych skládkach za dôležitú. „Včasné odstránenie čiernej skládky je omnoho lacnejšie, ako jej neskoršia, finančne drahá likvidácia s problematickým dokazovaním jej pôvodcu,“ pripomenul hovorca združenia Michal Kaliňák.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.36 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
2.76 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.88 %