Utorok 29.09.2020
Dnes má meniny 
Michal, Michaela
°C
07.08.2020 01:10

Analýza mobility odhalila silné i slabé stránky mesta


Snímka zdroj: (tasr).


Mesto Trnava pripravuje strategický Plán udržateľnej mobility (PUM) a v súčasnosti je možnosť pripomienkovať do 15. augusta jeho analytickú časť.


Na jej základe vypracuje opatrenia pre dlhodobé ciele v automobilovej, vlakovej i cyklistickej doprave nielen pre Trnavu, ale i obce v jej funkčnom území. Na radnici sa v stredu (5. 8.) konalo prerokovanie analýzy.

Spracovateľom dokumentácie je firma AFRY CZ v spolupráci s firmami Ekola group a Czech Consult. Cieľom analytickej časti bolo získanie dostupných informácií o stave a možnostiach rozvoja všetkých dopravných subsystémov, obsahuje ich vyhodnotenie po stránke kapacity, ponuky a dopytu a z nich vyplývajúce disproporcie, ktoré je nutné riešiť. Okrem iného zhodnotila ako silné stránky mesta pešiu infraštruktúru s podporou peších zón na krátke vzdialenosti, lávky pre peších cez frekventované komunikácie, primeraný počet liniek MHD, fungujúci systém spoplatnenia parkovania v centre, vzájomnú blízkosť železničnej a autobusovej stanice a ďalšie. Za slabé stránky považuje aj nedokončený obchvat mesta, chýbajúci bikesharing pre jednorazových návštevníkov, neexistenciu vyhradených jazdných pruhov pre autobusy i nedostatočnú kapacitu podjazdov na Dohnányho a Sladovníckej ulici.

Spracovatelia PUM ako hrozbu pre mesto identifikovali zvyšovanie podielu individuálnej automobilovej dopravy v dôsledku suburbanizácie, kolaps cestnej dopravy na kritických miestach v exponovaných časoch, lokálne zvýšenie záťaže obyvateľov hlukom a emisiami v okolí nových dopravných trás a stavieb. Analýza ukázala, že dopravne najzaťaženejšími komunikáciami sú Dohnányho, Nitrianska, Rybníková, Hospodárska, Hlboká, Tamaškovičova, Špačinská a Bučianska cesta. Rizikové miesta pre dosah emisií sú od križovatky Hlboká - Bučianska až po sídlisko Vodáreň, na Hospodárskej, Linčianskej a hlavných ťahoch na sídlisku Prednádražie.

Analýza konštatuje, že pri nezavedení a neriešení regulácie parkovania hrozí čoraz väčší záber chodníkov autami, hlavne na sídliskách, a pritom odkladaním regulácie parkovania hrozí väčšia ekonomická náročnosť pri riešení statickej dopravy v budúcnosti, napríklad pri potenciálnej výstavbe parkovacích domov. Spracovatelia upozornili aj na prílišnú zahľadenosť do cyklodopravy na úkor rozvoja a ekologizácie mestskej hromadnej dopravy a na nedostatočnú spoluprácu a koordináciu pri riešení problematiky týkajúcej sa pripojenia ciest medzi katastrami Trnava a Biely Kostol. Konštatovali limitovaný rozsah objednaných dopravných výkonov vo verejnej doprave (VD) zo strany mesta a rastúce náklady na zabezpečenie služby a súbežne, že taxíky preberajú v denných i nočných hodinách funkciu VD.

Po pripomienkovom konaní k analýze, ktorá je aj na webe mobilita.trnava.sk, budú spracovatelia pokračovať návrhovou časťou, konečný dokument bude schvaľovať mestské zastupiteľstvo.

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
15.11.2016
O zavedení parkovacej politiky zrejme poslanci v stredu nerozhodnú
O zavedení parkovacej politiky v Bratislave, ktorá má v parkovaní zvýhodniť Bratislavčanov a znížiť počet áut v meste, sa na stredajšom (16.11.) mestskom zastupiteľstve zrejme nerozhodne.
viac
12.12.2016
Banská Bystrica sa chystá vytvoriť prvý inštitucionálny plán mobility v SR
Mesto pod Urpínom bude mať prvenstvo v oblasti udržateľnej mobility v rámci Slovenska. Spoločne s nadáciou Ekopolis a ďalšími európskymi partnermi realizuje projekt MOVECIT. Ten je podporený v rámci programu Interreg Central Europe a zameriava sa na tvorbu plánov mobility pre inštitúcie.
viac
22.05.2020
Do začiatku júna možno pripomienkovať plán dopravného systému v kraji
Verejnosť môže do 2. júna pripomienkovať plán udržateľnej mobility Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Návrh plánu, ktorý je základným nástrojom na zabezpečenie vyváženého rozvoja dopravného systému v regióne, je zverejnený na portáli Ministerstva životného prostredia SR.
viac
19.08.2020
Expresná linka spojí Dunajskú Stredu s Bratislavou za 50 minút
Trnavský samosprávny kraj 2. septembra 2020 spustí novú expresnú autobusovú linku medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou. Župa tak ponúka ľuďom pohodlnejšiu, rýchlejšiu a ekologickejšiu alternatívu k osobnej automobilovej doprave.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.73 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
2.90 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.38 %