Ilustračný banner
Aktuálna téma kampane klímaTYzuj sa v apríli s názvom „Jem, čo viem“ týka spojitosti našej stravy so zmenou klímy.
Pestovanie, výroba, ale aj zneškod¬nenie potravín má veľkú uhlíkovú stopu, ktorou prispieva k zmene klímy a zmena klímy zase vplýva spätne na kvalitu a množstvo potravy, na našu schopnosť vypestovať si dosta¬tok jedla. Na poľnohospodárske účely využívame viac zeme než kedykoľvek predtým, a ak nezmeníme svoje konzumné návyky a systém produkcie potravín, nárast populácie bude dopyt po pôde len zvyšovať.
Aprílová výzva Popŕhli sa pre zdravie vyzýva ľudí k využitiu bežne dostupných liečivých bylín, ktoré sa dajú použiť aj ako náhrada umelo vyrobených doplnkov výživy. Do zaujímavej kampane sa každý mesiac môžu zapojiť školy, i jednotlivci a za svoje aktivity získať pekné ceny.
Úlohou súťažiacich v aprílovej výzve je nazbierať za košík pŕhľavy (v čistom prostredí, mimo okolia ciest či trávnikov a záhrad, kde sa používajú chemické látky). Listy opláchnuť a usušiť a následne ich rozmixovať na prášok plný vitamínov a minerálov. Prášok sa dá použiť do smoothie, kaše, krémových polievok alebo na prípravu pleťovej masky.
Na záujemcov v ďalších mesiacoch čakajú ešte dve výzvy, ktoré sa budú postupne odkrývať vždy v prvý deň v mesiaci až do júna 2025. Po splnení výzvy mesiaca stačí zadať výsledky do formulára a každý účastník kampane bude zaradený do mesačného žrebovania o balíček greenfluencera.
Prečítajte si všetky potrebné informácie o inovovanej kampani klímaTYzuj.