Bratislava je aj TVOJE hlavné mesto, hlása nová kampaň

Bratislava je aj TVOJE hlavné mesto, hlása nová kampaň Bratislava je aj TVOJE hlavné mesto, hlása nová kampaň

 Aj napriek všeobecnému nárastu turistov zo Slovenska spúšťa Bratislava v tejto letnej sezóne, popri zahraničnej, aj najväčšiu domácu kampaň.

„Tento rok oslavujeme 25. výročie Bratislavy ako hlavného mesta SR. Medzi obyvateľmi Slovenska je však Bratislava vnímaná skôr ako mesto práce a vzdelania, než cieľ dovoleniek či predĺžených víkendov. Chceme, aby sa toto vnímanie otočilo, aby si Slováci vytvorili lepší vzťah k svojmu hlavnému mestu, aby boli naň hrdí. Preto spolu s BTB spúšťame kampaň na podporu domáceho cestovného ruchu s cieľom pripomenúť obyvateľom Slovenska, že majú krásne historické hlavné mesto, ktoré sa oplatí navštíviť,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Kampaň bude od 1. júna okrem Slovenska prebiehať aj v ďalších 4 štátoch. Jej súčasťou bude prezentácia vo Viedni, Budapešti a Prahe. Ľudia ju okrem sociálnych sietí ako Facebook, Youtube či vyhľadávania v Google budú môcť vidieť a počuť v susedných štátoch, ale aj v Anglicku a Nemecku. Na Slovensku bude oproti ostatným trhom masívnejšia a zameraná na podporu domáceho cestovného ruchu a to vo vlakoch v spolupráci so ZSSK, v rádiách, v printe, ale aj na citylightoch v krajských mestách či online.

„Domácou kampaňou s názvom „Spoznaj svoje hlavné mesto!“, chceme presvedčiť Slovákov, že Bratislava je ideálne miesto pre oddych a zábavu s jedinečnou atmosférou a je alternatívou pre víkendové pobyty v okolitých zahraničných mestách. Obsahuje 5 nosných tém, ktoré poukazujú na množstvo kultúrnych podujatí, svetové múzeá a galérie, tradičnú aj modernú slovenskú gastronómiu, ale aj adrenalínové zážitky a to za veľmi dostupné ceny. Propagujeme aj Bratislava Card, ktorej predaj sa v roku 2018 zvýšil o 30 % a je dôkazom záujmu mladých ľudí využívajúcich výhody karty o hlavné mesto. Najpopulárnejšia je jej trojdňová verzia a najpredávanejšia je medzi návštevníkmi od 26 do 40 rokov, čo nás prirodzene veľmi teší,“ hovorí A. Melicharová, predsedníčka predstavenstva BTB.

Bratislava sa pripravila na letnú sezónu dôkladne. Okrem aktívnej propagácie a otvorenia sezónnych info-pointov, získala turistická karta Bratislava Card nové 100 % zľavy zo vstupného na Hrad Červený Kameň a do Malokarpatského múzea v Pezinku. Karta tak v novej sezóne ponúka až 19 bezplatných výhod vrátane dopravy vo všetkých zónach IDS BK, vstupov do mestských veží, múzeí a galérií, či prehliadky mesta a viac ako 100 zliav do 50 %.

„Našim zámerom je, aby sa u nás cítili návštevníci vítaní, preto sa snažíme pohyb po meste zjednodušiť. BTB spustilo novinky vo WIFI pripojení po meste, ktoré po novom ponúka nielen prístup na internet, ale aj informácie o Bratislave. Aktuálne sa buduje bikesharing napomáhajúci k lepšiemu a hlavne ekologickému pohybu v meste. Myslíme aj na zájazdové autobusy, pre ktoré mesto pripravilo v spolupráci s DPB kapacitné záchytné parkovisko v Petržalke dostupné návštevníkom od 1. júna 2018 v čase od 8:00 do 17:00 a plánujú sa vybudovať aj ďalšie,“ priblížil Ján Buocik, člen predstavenstva BTB.

V meste sú pripravené rôzne podujatia ako Bratislavské korunovačné dni, Kultúrne leto a hradné slávnosti, festival Viva Musica!, či festival európskeho divadla Eurokontext a ďalšie. Nová turistická atrakcia SkyWalk je dostupná pre všetkých milovníkov adrenalínu na Moste SNP a milovníci histórie nájdu okrem iného aj novú výstavu „Premeny Bratislavy 1918-100-2018“ pri príležitosti 100. výročia vzniku ČSR, ktorú pripravilo BTB v spolupráci s Múzeom mesta Bratislavy na Hviezdoslavovom námestí počas júla. Viac o programe počas leta nájdete na www.visitbratislava.com