Turizmus na Slovensku má ešte obrovský potenciál. (Foto: Pixabay.com)
Cestovný ruch je v mnohých regiónoch, kde príroda s kultúrnymi pamiatkami hrajú tandem, jednou z možností prosperity. Pre samosprávy, reštauračné služby, ubytovanie, prípadne správcov pamätihodností alebo prírodných krás.
To je heslo budúceho úspechu a zároveň odkrýva limity v podobe nekvalitných služieb, nezaujímavých cien, slabého servisu... Neplatí to na každého, ale nie je to nič výnimočné.
Pravdou je, že cestovný ruch treba vnímať komplexne, a to skĺbením silných stránok všetkých poskytovateľov služieb s využitím dostupných možností propagácie, pričom samotný úspech nemožno merať schopnosťou zaujať, ale presvedčiť. Tak, aby potenciálni návštevníci neprišli len raz a neodchádzali sklamaní. Je to aj hra s dôverou a pocitmi. Práve od nich mnohé závisí. Ak máme príjemný pocit, tak niečo chceme ešte raz vyskúšať, zažiť a úprimne na to nahovárame iných.
Do biznisplánu postaveného na investíciách, ich spolufinancovaní, termínovo nastavenej návratnosti sa dá ťažko zakomponovať psychologická kategória - pocit. Jednoducho, poskytovatelia služieb si musia uvedomovať, že ich cieľom musí byť vytváranie príjemných pocitov u hostí a návštevníkov a zároveň musia mať pocit, že úspech závisí od ich vzájomnej spolupráce. Ináč to nepôjde.
Viac v Obecných novinách 3- 4/2016 na str. 15.