Takmer 2800 detí zo 120 škôl sa zapojilo do výzvy Červeného nosa „Urob radosť obrázkom.“ Žiaci mali za úlohu nakresliť portréty zdravotných klaunov, ktoré Červený nos umiestnil na svoju virtuálnu galériu, aby sa z nich mohli tešiť všetky deti, ktoré trávia čas v nemocnici. Vybrané portréty od detí pre deti dokonca vozia zdravotní klauni na kapotách piatich vozidiel KIA CEED a to práve od dnes, kedy si pripomíname Giving Tuesday.
Giving Tuesday je sviatkom štedrosti a dobrých skutkov. Preto symbolicky práve v utorok vyrazili zdravotní klauni do nemocníc na piatich vynovených vozidlách KIA CEED. Za novým outfitom kapôt všetkých vozidiel sú deti, ktoré chceli urobiť dobrý skutok a potešiť choré deti v nemocniciach.
Urobili radosť obrázkami
Do výzvy „Urob radosť obrázkom" sa v 2. polroku školského roka 2024/2025 zapojilo takmer 2800 detí zo 120 škôl – od materských, cez základné, umelecké až po stredné školy. „Naším zámerom bolo zoznámiť deti s prácou zdravotných klaunov a prínosom ich návštev na detských oddeleniach nemocníc, ale hlavne vzbudiť v žiakoch pocit spolupatričnosti s chorými rovesníkmi a túžbu urobiť im radosť,“ hovorí Katarína Holčíková, ktorá je v Červenom nose zodpovedná za projekty a komunikáciu so školami.
Výzvu by sa nepodarilo naplniť bez ochotných a nadšených pedagógov. „Ďakujeme všetkým deťom, ktoré svojimi obrázkami robia radosť deťom v nemocniciach, ale aj všetkým trpezlivým učiteľkám a učiteľom,“ zdôrazňuje K. Holčíková.
Výzva plná radosti a empatie
Hodinu kreslenia spojenú s výzvou Červeného nosa začali vyučujúci diskusiou o spolupatričnosti a empatii. „Rozprávali sa s deťmi o tom, ako dávajú najavo, že im na niekom záleží, čím dokážu vyčariť úsmev u druhého, ale aj to, ako sa cítia oni sami, keď urobia radosť iným,“ približuje K. Holčíková a pokračuje: „Pri tvorbe sa tiež zamýšľali, aké je podľa nich byť v nemocnici a čo by pomohlo zlepšiť hospitalizovaným deťom náladu. K obrázkom často priložili aj pekné listy a odkazy. Všetky zapojené deti ukázali, že sú nielen šikovné a tvorivé, ale aj veľmi empatické a uvedomujú si, aké dôležité je potešiť niekoho, kto sa práve necíti dobre.“
Päť vozidiel KIA CEED, ktorých kapoty sú potlačené ilustráciami od detí, darovala Červenému nosu v roku 2024 Nadácia Kia Slovakia.
„Ďakujeme organizácii Červený nos za túto iniciatívu, v rámci ktorej zapojila deti nielen do tvorby nádherných obrázkov, ale predovšetkým do budovania pocitu empatie a spolupatričnosti s rovesníkmi, ktorí sa, žiaľ, ocitnú v nemocnici. V nadácii sme veľmi radi, že práve nami darované vozidlá budú prezentovať výsledok tejto iniciatívy,“ povedal správca Nadácie Kia Slovakia Tomáš Kováč.
Hospitalizované deti, ale aj deti v domácej liečbe nájdu všetky ilustrácie na webe Červeného nosa v Galérii obrázkov, ktoré robia radosť.