Klienti zaplatia kartou už aj u poštových doručovateľov

Klienti zaplatia kartou už aj u poštových doručovateľov Klienti zaplatia kartou už aj u poštových doručovateľov

Po ukončení testovacej fázy sa začali multifunkčné zariadenia postupne implementovať do doručovateľskej siete. Do konca tohto roku bude nová služba dostupná u viac ako 60 % doručovateľov. V priebehu roku 2025 bude multifunkčné zariadenia používať všetkých takmer 4000 doručovateľov.

Vyšší komfort pre klientov

Slovenská pošta pokračuje v nastavenej stratégii digitalizovať svoje služby. V rámci zvyšovania komfortu svojich klientov rozširuje služby poskytované prostredníctvom poštových doručovateľov a prináša možnosť platiť u nich bezkontaktne. „Klienti po novom na uhradenie sumy môžu využiť platobnú kartu, smart hodinky či telefón. Umožňujú im to nové multifunkčné zariadenia, ktoré pošta postupne nasadzuje do užívania. Platba v hotovosti u doručovateľov ostáva, samozrejme, dostupná aj naďalej,“ vysvetľuje riaditeľka obchodu Slovenskej pošty Melinda Burdanová.

Efektívne riešenie pre doručovateľov aj klientov

Zavedenie multifunkčných zariadení zjednodušuje a urýchľuje aj prácu poštových doručovateľov.

Prostredníctvom prevádzkových aplikácii multifunkčné zariadenie integruje a nahrádza štyri osobitné zariadenia - skener QR/čiarových kódov, ktorý slúžil na skenovanie zásielky, platobný terminál, bezpečnostný prvok na oznamovanie mimoriadnej udalosti a samotné zariadenie plní funkciu mobilného telefónu. Systém je otvorený a umožňuje do budúcnosti implementovať aj nové aplikácie a funkcionality, ktoré budú reflektovať požiadavky trhu aj Slovenskej pošty samotnej.

Ide o mobilný telefón, ktorý okrem už spomínaných funkcií, umožňuje aj online platby. To zároveň zníži objem práce doručovateľov s hotovosťou. Nové multifunkčné zariadenie zjednodušuje administratívu a umožňuje jednoduchšie skenovanie väčších zásielok. Samotní doručovatelia vnímajú túto novinku veľmi pozitívne. „Aplikácia im ponúka prehľadné prostredie, v ktorom sa vedia rýchlejšie orientovať a je intuitívna. Zásielky vyúčtujú priamo počas pochôdzky, čo šetrí čas. Systém urýchľuje vyúčtovanie jednotlivých zásielok a znižuje riziko pochybenia,“ priblížila Melinda Burdanová.

Komplexná služba klientom prináša nielen novú platobnú funkciu, ale skráti aj samotný čas vybavenia zásielky. Navyše im prináša ďalšiu žiadanú službu, a tou je podaj zásielok priamo u doručovateľa. To zvyšuje komfort klientov, keďže ide o ďalšiu službu Slovenskej pošty, ktorú budú môcť využívať priamo z pohodlia domova.

Prvé multifunkčné zariadenia sú už v teréne

Implementácia multifunkčných zariadení prebieha v niekoľkých etapách. Prvá z nich aktuálne prebieha a umožní používať tieto zariadenia až tisícke poštových doručovateľov. Do konca roka Slovenská pošta plánuje v prevádzke aktívne využívať až 2 500 multifunkčných zariadení, čo predstavuje viac ako 60 % pokrytie doručovateľskej siete. Zvyšní doručovatelia budú vybavení novými zariadeniami už v priebehu roku 2025.

Multifunkčné zariadenia okrem zvýšenia komfortu pre zákazníkov a doručovateľov prinesú pošte aj úsporu v nákladoch, keďže náklady na jeden mobilný telefón sú nižšie ako náklady na viacero zariadení (skener QR/čiarových kódov, zariadenie na platbu kartou, bezpečnostný prvok pre oznámenie mimoriadnej udalosti, mobilný telefón).