„Košický samosprávny kraj ukončil verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie, zároveň bol spracovaný statický posudok, ktorý skúmal jeho aktuálny stav. Vzhľadom na to, že v posledných dňoch sa jeho stav výrazne zhoršil, sedem z 11 nosníkov je vážne poškodených a hrozí samovoľný pád mosta, museli sme zabezpečiť jeho okamžitú uzáveru, a to pre všetky druhy dopravy,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka.
Most M2774 postavili v roku 1965, je dlhý takmer 200 metrov. Konštrukciu tvorí prefabrikovaný predpätý betón a nosníky typu Vloššák. V pondelok vo večerných hodinách začala premávku regulovať polícia v spolupráci so Správou ciest KSK. Vodičov odkláňajú na obchádzkovú trasu. V smere z Veľkých Kapušian do Trebišova vedie obchádzka cez obec Oborín po ceste II/554 Oborín – Trhovište, následne po ceste I/19 z Trhovišťa do Sečoviec. V smere z Trebišova vedie obchádzková trasa po ceste I/79 do Kráľovského Chlmca alebo cestami druhej a tretej triedy.
„Ide o ďalší most typu Vloššák, pri ktorého výstavbe zrejme nebol dodržaný správny technologický postup ani pravidelná údržba. Obyvateľom aj vodičom prechádzajúcim týmto úsekom sa ospravedlňujeme za komplikácie, ktoré súvisia s uzatvorením, no bezpečnosť obyvateľov je aj v tomto prípade na prvom mieste. Košický samosprávny kraj urobí všetko pre to, aby sa s jeho rekonštrukciou začalo čo najskôr,“ skonštatoval Trnka.
Kraj pripravuje rekonštrukciu mosta, predpokladaná cena je vyčíslená na 2,6 milióna eur, závisieť však bude od výsledku verejného obstarávania na zhotoviteľa. V najbližších týždňoch bude spracovaná projektová dokumentácia na rekonštrukciu. Vzhľadom na havarijný stav mosta bude nevyhnutná jeho komplexná oprava.