Mapa regionálneho školstva slúži najmä na zníženie informačnej nerovnosti

Záujemcom o štúdium a ich rodičom ponúka informácie, ktoré im môžu pomôcť v rozhodovaní sa pri výbere školy. Odbornej verejnosti ponúka portál jednoduchší prístup k informáciám, ktoré boli až doposiaľ často neprístupné alebo prístupné len neprehľadne.
Regionálne školstvo predstavuje komplikovaný systém zložený z rôznych typov škôl s rozmanitou organizačnou štruktúrou. Je preto často zložité porovnať si informácie o školách medzi sebou. Historicky informácie o školách zbieral Ústav informácií a prognóz školstva, v súčasnosti Centrum vedecko-technických informácií SR, ale pre ich komplexnosť a komplikovanosť nie je vždy jednoduché im porozumieť alebo vztiahnuť na konkrétne školy alebo do konkrétneho regiónu.
V projekte portálu Mapa regionálneho školstva sa preto snažia odstrániť túto bariéru a informácie podať v čo najjednoduchšej podobe s využitím mapového rozhrania. V krajinách s úspešnými vzdelávacími systémami sú zverejňované relevantné informácie o uplatniteľnosti absolventov v praxi, o kvalite ich vzdelania, o odbornosti pedagógov škôl v oveľa väčšej miere než na Slovensku. Málo objektívnych informácií o školách vytvára tzv. „informačnú nerovnosť", ktorá neumožňuje v dostatočnej miere dosahovať vyššiu kvalitu vzdelávania.
Informačná nerovnosť vo všeobecnosti nastáva, ak jedna strana trhu kvalitu pozná (napríklad pedagógovia či vedenie škôl) a druhá nie (napríklad uchádzači o štúdium alebo rodičia). V takom prípade súťaž medzi školami nedokáže zabezpečiť optimálnu úroveň kvality.
Ak v školstve nedokáže uchádzač alebo študent rozoznať kvalitu a podľa nej sa rozhodovať, potom pre školy neexistuje dostatočná motivácia poskytovať čo najkvalitnejšie vzdelanie a horšie školy tak nemusia byť vytláčané zo súťaže tými lepšími. Za tento ekonomický koncept získal v roku 2001 americký ekonóm George Akerlof Nobelovu cenu (zdieľanú spolu so Spencom a Stiglitzom).