Pondelok 18.11.2019
Dnes má meniny 
Eugen
°C
08.11.2019 05:55

Ministerstvo vnútra pokračuje v budovaní a otváraní klientskych centier


Ilustračná snímka (MV SR)


Ministerstvo vnútra SR naďalej pokračuje v najrozsiahlejšej reforme štátnej správy od roku 1989 a priebežne otvára klientske centrá na území celej Slovenskej republiky.


Odkedy v roku 2012 Vláda Slovenskej republiky schválila Program efektívnej, spoľahlivej a otvorenej štátnej správy (ESO), Ministerstvo vnútra SR otvorilo už 58 klientskych centier v rámci celej republiky a vyškolilo na prácu v týchto centrách takmer 5 000 zamestnancov.

„Spôsob poskytovania služieb občanom v klientskych centrách je otvorenejší, komplexnejší a efektívnejší. Dostali sme rôzne agendy verejnej správy pod jednu strechu, z čoho profituje najmä občan ušetreným drahocenným časom, kedy už nemusí cestovať po celom meste, aby vybavil viacero rozličných žiadostí na viacerých miestach. Občanom šetríme aj financie. Klientske centrá poskytujú efektívnejší spôsob vybavenia občianskej agendy spojenej napríklad s dokladmi alebo zmenami v evidencií motorových vozidiel. Zároveň ponúkajú aj priestor pre prezentáciu umeleckej tvorby. Nachádzajú sa tu zároveň aj veľmi dôležité kontaktné body pre obete trestných činov,“ uviedla ministerka vnútra Denisa Saková.

V Prešovskom kraji sú už napríklad otvorené všetky klientske centrá. Vo zvyšných siedmich krajoch je celkovo v pláne otvorenie ďalších viac ako dvadsiatich centier. Klientske centrá sa nenachádzajú len v okresných mestách, ale aj v menších mestách na Slovensku. Centrá sa v jednotlivých mestách odlišujú veľkosťou, ale aj zameraním vybavovanej agendy v závislosti od potrieb obyvateľstva a dostupnosti jednotlivých služieb.

Občania majú možnosť pod jednou strechou nájsť a využiť napr. služby odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií, živnostenského podnikania, starostlivosti o životné prostredie či katastra.

„V klientskych centrách sa kladie veľký dôraz na elimináciu možnosti vzniku korupčného spávania. Zamestnanci sú postupne vzdelávaní v rámci Školenia mäkkých zručností. Doteraz tieto aktivity absolvovalo takmer 5 000 zamestnancov,“ dopĺňa ministerka vnútra. Klientom využívajúcim služby štátnej správy je k dispozícií aj tzv. supervízor, ktorý je nápomocný pri rôznych činnostiach, ako vypĺňanie žiadostí a formulárov, úhrada správnych poplatkov alebo obsluha vyvolávacieho systému.

„Pre zaujímavosť, od januára 2019 do septembra 2019 bolo na klientskych centrách vybavených viac ako milión a pol klientov pri priemernej dobe čakania skoro 15 minút a priemernej dobe vybavovania 11,5 minúty,“ podčiarkla Denisa Saková.

Medzi najnavštevovanejšie klientske centrá patria Bratislava, Košice, Žilina a Senec.

Priestory klientskych centier v krajských mestách poskytujú miesto aj kontaktným bodom pre obete trestnýchčinov. Obetiam je tu k dispozícii koordinátor a ďalší dvaja zamestnanci. Ich hlavnou úlohou je najmä zabezpečiť nekomplikovaný a urýchlený prístup k informáciám. Okrem služieb verejnej správy sa klientske centrá stali aj miestami, ktoré využívajú na prezentáciu svojich diel neznámi alebo menej známi umelci, ako aj žiaci a študenti. Jedným z príkladov je Národná prezentácia umenia hendikepovaných umelcov v Klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave, ktorú slávnostne v polovici októbra otvorila ministerka vnútra. Priestory klientskych centier sú pre hendikepované osoby vybavené bezbariérovo, aby mohli bez obmedzení využívať potrebné služby.

Ministerstvo vnútra už teraz pracuje na zlepšení služieb prostredníctvom merania spokojnosti s poskytovaním služieb verejnej správy. Merania vykonáva nielen interne vlastnou činnosťou, ale aj prostredníctvom externých spoločností. Výsledky prieskumov sú následne využívané nielen v oblasti poskytovania služieb, ale aj na zlepšenie pracovného prostredia pre zamestnancov.

Do konca roku 2020 čakajú na otvorenie ďalšie prevádzky, napr. v Prievidzi alebo Rimavskej Sobote.

Autor: (ts-mvsr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
24.07.2017
Pomocou elektronickej služby môžete zabrániť zneužitiu občianskeho preukazu
V období prázdnin, dovoleniek a s tým spojeným cestovaním do cudziny upozorňuje rezort vnútra na svojej stránke na benefit, ktorý môže využiť každý držiteľ aktivovaného elektronického občianskeho preukazu s čipom, čiže ten, kto má k nemu bezpečnostný osobný kód – BOK.
viac
20.10.2017
Nové priestory klientskeho centra MV SR poskytnú komplexné vybavenie občanov
V záujme skvalitnenia poskytovaných služieb a komplexného vybavenia občanov na jednom mieste oznamuje mesto Žilina, že dve pracoviská Mestského úradu v Žiline budú od 30. októbra 2017 presťahované do priestorov budovy Europalace Žilina, Vysokoškolákov 8556/33, Žilina.
viac
01.04.2019
V meste otvorili pre verejnosť nové klientske centrum
V meste Vranov nad Topľou funguje od pondelka nové klientske centrum (KC). Občania ho nájdu na prvom poschodí v budove AOC na Námestí slobody.
viac
17.04.2019
Naďalej pomáhame budovať komunitné centrá
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, ako sprostredkovateľský orgán pre časť operačného programu Ľudské zdroje (OP ĽZ), pomáha budovať a modernizovať vyše 100 komunitných centier na celom území Slovenskej republiky okrem Bratislavského samosprávneho kraja.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.91 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
2.75 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.35 %