Na kreatívnej časti kampane sa podieľali  aj zamestnanci ministerstva vnútra,  spolupracovali napríklad na koncepte a vizuáli informačnej časti kampane. Participovať budú aj na zamýšľanej kontaktnej časti kampane: policajti či personalisti budú záujemcov informovať a odpovedať na všetky otázky v súvislosti so štátnou službou v Policajnom zbore.   
Náborová kampaň bude  prebiehať predovšetkým v prostredí sociálnych sietí, v rádiách, časť prostriedkov na kampaň je vyčlenená aj na nákup mediálneho priestoru.
V polícii chýba takmer 4000 policajtov, najviac na základných útvaroch.  Od minulého roka sú účinné viaceré zmeny v legislatíve orientované na stabilizáciu Policajného zboru a riešenie podstavu. Zvýšil sa príspevok na bývanie, poskytuje sa náborový a stabilizačný príspevok 5000 eur, osobný príplatok je možné priznať prakticky po nástupe do služby. Súčasťou sú snahy o zlepšenie pracovných podmienok nielen policajtov, ale aj občianskych zamestnancov: obmenou zastaranej výpočtovej techniky, budovaním autoparku  podľa vzoru českej polície, masívnou rekonštrukciou policajných staníc, ako aj poskytovaním nájomných bytov či výhodným cestovaním vlakovou dopravou. 
Úsilie ministerstva vnútra v tomto smere má podporiť aj profesionálna náborová kampaň.