Náhradné premostenie cez rieku Laborec má byť hotové do konca januára

Náhradné premostenie cez rieku Laborec má byť hotové do konca januára Náhradné premostenie cez rieku Laborec má byť hotové do konca januára

"V pondelok - utorok by mala byť podpísaná zmluva s víťazným uchádzačom. Bude mať dva týždne na to, aby demontoval staré nosníky a osadil náhradné premostenie. Toto náhradné premostenie by malo slúžiť pre peších, osobné automobily a malé autobusy. Ďalšie práce budú pokračovať podľa toho, ako rýchlo sa pripraví projektová dokumentácia, prekládky niektorých sietí a podobne," uviedol Trnka s tým, že realizáciu náhradného premostenia, demontáž starého mosta a výstavbu nového v tomto termíne umožnil súhlas Úradu pre verejné obstarávanie so zrýchleným konaním. Prvú fázu priameho rokovacieho konania ukončili vo štvrtok 9. januára a ako Trnka doplnil, KSK v tejto súvislosti oslovil piatich dodávateľov. Suma, za ktorú zhotoviteľ osadí náhradné premostenie, zrealizuje demoláciu starého mosta, pripraví projektovú dokumentáciu a vybuduje nový most, by mala predstavovať maximálne 2,4 milióna eur.       

Náhradné premostenie má byť podľa Trnku osadené z ľavej strany súčasného mosta na existujúcich pilieroch. Tie sú podľa znaleckého posudku v poriadku. Komplikáciou sa zdá byť plynové a vodovodné potrubie, ktoré je podľa slov riaditeľa Správy ciest KSK Jozefa Raucha "zavesené" na moste, i keď je to v rozpore so zákonom. Ako však doplnil, pri štvrtkovom (9.1.) stretnutí s pravdepodobným dodávateľom stavby našli niekoľko možných riešení. Najvhodnejšie bude závisieť od stanoviska plynárov a vodárov, s ktorými má kraj rokovať budúci týždeň. Pri rekonštrukcii mosta bude typ "Vloššák" nahradený železobetónovými nosníkmi predpätej konštrukcie. Predpokladaným termínom ukončenia jeho výstavby je koniec roka 2020.       

V KSK je spolu 54 mostov typu Vloššák. Ako Trnka uviedol, testy, ktoré na nich v súvislosti so zrúteným nosníkom na moste v Strážskom vykonali, zaradili päť z nich do šiesteho stupňa, teda do stavu tesne pred uzavretím. Ide o most cez potok Čečanka za obcou Mokrance, most cez záchytný kanál pred obcou Záhor, most cez nápustný kanál do Zemplínskej šíravy, most cez poľný kanál pred obcou Topoľany a most cez potok v meste Sečovce. "Na týchto mostoch sme zatiaľ vykonali dočasné opatrenia, podopreté budú poškodené nosníky alebo presmerovaná doprava striedavo do jedného jazdného pruhu," povedal Trnka s tým, že náklady na ich rekonštrukciu sú vyčíslené na 3,5 mil. eur. "Momentálne ich nemáme vyčlenené zo žiadnej položky, takže toto budeme musieť tiež súbežne s týmto mostom začať riešiť," uzavrel.