„Petržalka mala doteraz iba erb, ktorý už nezodpovedá súčasným potrebám modernej komunikácie. Preto sme sa rozhodli, že tak ako mnoho iných miest si aj Petržalka ako najväčšia mestská časť a de facto tretie najväčšie mesto na Slovensku zaslúži funkčné logo, ktoré bude vyjadrovať jej identitu,“ povedal vedúci oddelenia komunikácie s verejnosťou Radovan Choleva.
Súťaž je určená pre profesionálnych grafických dizajnérov, ktorí vo svojej doterajšej minimálne 5-ročnej praxi preukázateľne zrealizovali minimálne 3 grafické návrhy loga, vrátane dizajn manuálu. Súťaž je anonymná a každý autor do nej môže prihlásiť maximálne tri návrhy. Rozhodovať bude najmä kreatívne spracovanie, unikátnosť a originalita loga, ale aj funkčnosť a technické využitie pre všetky aplikácie.
O víťazovi bude rozhodovať odborná komisia, ktorej členmi sú: Mária Rišková, historička umenia a kultúry, riaditeľka Slovenského centra dizajnu,Stanislav Stankoci, grafický dizajnér, pedagóg, Vysoká škola výtvarných umení, Martin Bajaník, dizajnér, Pekne & Dobre, Barbora Šajgalíková, dizajnérka, vedúca oddelenia vizuálnej komunikácie SND a Radovan Choleva, vedúci Oddelenia komunikácie s verejnosťou mestskej časti Bratislava-Petržalka.
Možnosť posielať svoje návrhy bude od 8. februára do 8. marca 2019. Viac informácií o súťaži je na stránke https://www.petrzalka.sk/2019-02-08-graficky-navrh-loga-mestskej-casti-bratislava-petrzalka-a-tvorba-dizajn-manualu/.