Slovenská pošta dočasne upravuje prevádzku vybraných pôšt počas leta

Slovenská pošta pristupuje v období od 1. júla do 30. septembra 2025 k dočasným úpravám prevádzky na vybraných poštách. Cieľom tohto opatrenia je efektívne plánovanie personálnych kapacít počas prevádzkovo menej náročného letného obdobia pri súčasnom zachovaní maximálnej dostupnosti poštových služieb pre obyvateľov.

V praxi to znamená, že počas leta bude prevádzka viacerých pôšt upravená alebo krátkodobo prerušená. Slovenská pošta zároveň prijíma organizačné opatrenia, aby zákazníci mali aj naďalej prístup k základným službám v blízkom okolí.

„Zákazníci budú o všetkých dočasných zmenách vopred informovaní na výveskách dotknutých pôšt. Informácie o úprave prevádzky budú tiež zverejnené na webovej stránke Slovenskej pošty a v mobilnej aplikácii. Odporúčame zákazníkom, aby sledovali informácie na všetkých dostupných kanáloch s cieľom vybaviť všetko potrebné včas,“ povedala hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.

Poštové služby si zákazníci vedia pohodlne manažovať aj vo svojom telefóne. Mobilná aplikácia umožňuje sledovať zásielku v reálnom čase, podať ju bez čakania na pošte, presmerovať ju na inú adresu alebo do BalíkoBOXu, zmeniť dátum doručenia alebo predĺžiť jej uloženie na pošte. Aplikácia ponúka aj prehľad otváracích hodín pobočiek, počet aktuálne čakajúcich zákazníkov na danej pobočke, či polohu a dostupnosť BalíkoBOXov.

Zákazník, ktorému nie je možné doručiť doporučenú zásielku, môže požiadať o jej preposlanie na inú adresu, napríklad do práce, alebo na inú poštu, ktorej otváracie hodiny mu vyhovujú viac. Táto služba je dostupná cez aplikáciu, web alebo Zákaznícke centrum.

Riešením je aj splnomocnenie pre poverenú osobu, ktorá bude oprávnená vyzdvihovať aj doporučené zásielky namiesto adresáta. Vďaka tejto službe môžu preberať zásielky za adresáta až 3 splnomocnené osoby.