Termíny aktivácie e-schránok pre nepodnikateľský sektor

Termíny aktivácie e-schránok pre nepodnikateľský sektor Termíny aktivácie e-schránok pre nepodnikateľský sektor

Elektronickú schránku má aktivovanú už  87 % organizácií nepodnikateľského sektora.

Začiatkom septembra štát aktivoval ďalšiu veľkú skupinu elektronických schránok nepodnikateľského prostredia, pričom z 5 551 e-schránok zriadených a aktivovaných v tejto fáze sa podarilo aktivovať 96 % percent z tohto počtu. Najpočetnejšiu skupinu tvorilo 2 700 elektronických schránok pozemkových spoločenstiev a 2 803 schránok právnických osôb založených cirkvami.

Samotná aktivácia e-schránok organizácií nepodnikateľského sektora začala 1. júna, kedy štát aktivoval elektronické schránky vybraným neziskovým organizáciám, politickým stranám a hnutiam aj organizáciám s medzinárodným prvkom. Išlo o približne 62 500 elektronických schránok.

V polovici leta, 1. augusta, NASES aktivoval na doručovanie elektronické schránky ďalším 3 200 organizáciám uvedeným v registri Cirkví a náboženských spoločností a poľovníckym organizáciám.

NASES aktivuje elektronické schránky organizácií nepodnikateľského sektora automaticky,  čo v praxi znamená, že schránka sa stane aktívnou na doručovanie úradných rozhodnutí aj bez toho, aby do nej vstúpil štatutár organizácie.  Do takto aktivovanej schránky bude štát doručovať úradné rozhodnutia a štatutár už nebude chodiť s tzv. žltým lístkom na poštu osobne.

Na prístup do elektronickej schránky je potrebné mať elektronický občiansky preukaz s čipom, bezpečnostný osobný kód (BOK) a príslušné certifikáty. Štatutári si ich môžu vybaviť  na ktoromkoľvek oddelení dokladov na Slovensku.

Bližšie informácie sa dočítate TU.