U doručovateľa vybavíte viac, než si myslíte

Snímka zdroj: SLOVENSKÁ POŠTA Snímka zdroj: SLOVENSKÁ POŠTA

Poštoví doručovatelia sú už celé desaťročia dôležitým článkom v živote obyvateľov Slovenska. Slovenská pošta pripomína, že doručovateľské služby ďaleko presahujú rámec tradičného roznášania zásielok. Mnohí obyvatelia môžu vďaka nim vybaviť potrebné veci priamo z pohodlia svojho domova.

Poštoví doručovatelia, ktorých je aktuálne takmer 3 500, zohrávajú v živote verejnosti na celom Slovensku nezastupiteľnú úlohu už celé desaťročia. Boli a sú tvárami pošty v teréne – dôverne známi ľudia, ktorí denne a v každom počasí prekonajú kilometre a nachodia až 20-tisíc krokov, aby doručili nielen zásielky, ale aj peniaze či dennú tlačia – viac ako 131 miliónov doručených zásielok ročne, vyše 523-tisíc denne, čo predstavuje 138 – 200 zásielok na každého jedného z nich počas bežného doručovacieho dňa.

V minulosti často predstavovali jediné spojenie odľahlých dedín so svetom. Aj dnes, v digitálnej dobe, zostávajú dôležitým pilierom poštových služieb.

Okrem každodenného doručovania poskytuje poštový doručovateľ širšie portfólio služieb. Obyvatelia ich môžu využívať pohodlne a bezpečne vo svojich domácnostiach, a to bez potreby návštevy kamennej pobočky. Mimo denného doručovania listových zásielok, poštových poukazov či predplatenej tlače môžu obyvatelia priamo u poštových doručovateľov:

  • uhradiť SIPO platby – priamo u doručovateľa je možné uhradiť fialové SIPO,
  • nechať si vyplatiť dôchodok,
  • nechať si doručiť a vyplatiť sociálnu dávku v hotovosti – platí v prípade nepriaznivého zdravotného stavu,
  • kúpiť poštové známky, žreby či vybraný tovar z POSTshopu.

Rozsah doručovateľských služieb sa môže líšiť v závislosti od vybavenia a motorizácie doručovateľa. V niektorých prípadoch tak môžu obyvatelia napríklad podať aj balík alebo listovú zásielku, či využiť vybrané služby Poštovej banky spojené so zriadením osobného účtu a iných produktov.

V rámci zjednodušenia a zefektívnenia práce doručovateľov, ako aj zvýšenia komfortu zákazníkov, sú postupne všetci doručovatelia, v rámci celej siete, vybavovaní multifunkčným mobilným zariadením. Prostredníctvom prevádzkových aplikácii integruje a nahrádza štyri osobitné zariadenia - skener QR/čiarových kódov, ktorý slúžil na skenovanie zásielky, platobný terminál, vďaka čomu je možné zaplatiť za dobierku alebo podaj zásielky okrem hotovosti aj platobnou kartou, bezpečnostný prvok na oznamovanie mimoriadnej udalosti a samotné zariadenie plní aj funkciu mobilného telefónu. Systém je otvorený a umožňuje do budúcnosti implementovať aj nové aplikácie a funkcionality, ktoré budú reflektovať požiadavky trhu aj Slovenskej pošty.

Vďaka poštovým doručovateľom zostávajú služby Slovenskej pošty dostupné pre všetkých obyvateľov – jednoducho, pohodlne, aj bez potreby návštevy pobočky. O rozsahu doručovateľských služieb sa môže verejnosť podrobne informovať priamo u svojho doručovateľa alebo na webe Slovenskej pošty.