ZMOS vypracoval manuál k reklamným stavbám a objektívnej zodpovednosti

ZMOS vypracoval manuál k reklamným stavbám a objektívnej zodpovednosti ZMOS vypracoval manuál k reklamným stavbám a objektívnej zodpovednosti

Podľa nedávneho reprezentatívneho prieskumu Združenia miest a obcí Slovenska predstavujú problémy s nedostatočnou reguláciou vonkajšej reklamy, ktoré spôsobujú tzv. vizuálny smog - billboardy, problém pre 10 % miest a obcí.

V aktuálnom newsletteri sa preto venujeme novele stavebného zákona v tejto oblasti. Zároveň sme sa sústredili na ďalšie legislatívne zmeny, ktoré súvisia s novelou zákona o cestnej premávke. Tá zjednodušuje odstraňovanie autovrakov z ulíc, zároveň zavádza objektívnu zodpovednosť a rozširuje kompetencie samospráv, čo znamená, že mestám a obciam dáva možnosť riešiť správne delikty za porušenie pravidiel cestnej premávky za využitia inštitútov objektívnej zodpovednosti, čo bolo doteraz vyhradené len Policajnému zboru Slovenskej republiky. Napriek tomu, že newsletter je svojim obsahom a šírkou spracovanej agendy pomerne rozsiahly, ponúka zrozumiteľné podanie problematiky s výraznou výpovednou hodnotou. V aktuálnom vydaní preto dávame do pozornosti tri okruhy, a to reguláciu reklamných stavieb (strany č. 2 - 12), odstraňovanie vozidiel nespôsobilých na prevádzku v cestnej premávke (strany č. 12 - 13) a kompetencie samospráv vo vzťahu k objektívnej zodpovednosti držiteľa vozidla (strany č. 13 - 18). 

Newsletter je k dispozícii TU 

Všetky newslettre, ktoré boli doposiaľ publikované v rámci Včasnej intervencie ZMOS sú k dispozícii TU