Do Prešova dorazil prvý parciálny trolejbus

Do Prešova dorazil prvý parciálny trolejbus  Do Prešova dorazil prvý parciálny trolejbus

Český producent dodal v uplynulých rokoch niekoľko desiatok vozidiel, medzi inými aj elektrobusy SOR EBN 8, ktoré boli do prevádzky zaradené len nedávno. Dopravný podnik mesta Prešov, a. s. v rámci projektu "DPMP, Nákup parciálnych trolejbusov" obstarával celkovo 10 trolejbusov s batériovým pohonom v zložení 4 štandardné (12-metrové) a 6 kĺbových (18-metrových). Štandardné trolejbusy dodáva spoločnosť SOR Libchavy, kĺbové trolejbusy dodá spoločnosť Škoda Group, pričom budú v karosérii Solaris. Tieto nové plne nízkopodlažné vozidlá sú vybavené trakčnými batériami, ktoré umožňujú jazdu aj mimo trolejového vedenia, čo nám umožní rozšíriť pole pôsobnosti trolejbusovej dopravy v rámci siete MHD.

Štyri moderné trolejbusy s označením SOR TNS 12 ponúknu vďaka svojej výbave cestujúcim maximálne pohodlie. Trolejbusy sú plne klimatizované a vybavené modernejším informačným a tarifným systémom. Štandardom pri všetkých nových vozidlách sa u nás stali USB nabíjačky pre dobíjanie mobilných zariadení, informačné LCD monitory a napríklad kamerový systém so záznamom v interiéri vozidla, či systém automatického počítania cestujúcich (APC). Prácu vodiča zlepší aj bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude snímať priestor pred a za trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu.

Vo výbave tiež nebude chýbať systém vonkajšej akustickej signalizácie pre cestujúcich so zrakovým postihnutím, ktorý na základe povelu z ovládača zahlási číslo linky a smer jazdy. Moderná elektrická výzbroj s rekuperáciou ušetrí náklady na prevádzku a poskytne komfortnejší priebeh jazdy. Trolejbus bude môcť prejsť v režime jazdy na trakčnú batériu vzdialenosť minimálne 12 kilometrov. Dodávateľom elektrickej výzbroje do týchto trolejbusov je česká spoločnosť Rail Electronics. Trolejbusy budú obsluhovať vybrané linky MHD, ktoré v súčasnej dobe obsluhujú štandardné naftové autobusy.

Prvý dodaný trolejbus typu SOR TNS 12 je zatiaľ stále majetkom výrobcu, pretože s ním musí vykonať homologizáciu a následné úkony súvisiace so schválením tohto typu na prevádzku v podmienkach SR.

Financovanie nákupu týchto štyroch trolejbusov je zabezpečené z 95% vďaka Operačnému programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšných 5% pokryje DPMP, a. s. z vlastných zdrojov. Celková hodnota zákazky je 2 022 120,00 € bez DPH, cena za jeden trolejbus je 505 530,00 € bez DPH.