Úsek jednokoľajovej trate medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Marcheggom je od dnešného dňa (6. októbra) opäť v prevádzke. Osobné vlaky sa na úsek vrátia od soboty 11. októbra. Cestujúci zo Záhoria do Viedne a späť tak už nebudú musieť cestovať cez Petržalku, ani využívať náhradnú dopravu. Vďaka rekonštrukcii a elektrifikácii trate sa čas cesty medzi stanicami Bratislava – Hlavná stanica a Wienn Hbf skráti oproti minulosti o 11 minút na 56 minút.
Vlaky budú premávať v takmer rovnakej intenzite ako pred rekonštrukciou. To znamená, že počas celého dňa, t. j. od skorého rána do polnoci, raz za hodinu. K tomu ešte pribudnú tri nové páry spojov v neskorých večerných a skorých ranných hodinách.
Prvý elektrický vlak z Bratislavy – Hlavná stanica do stanice Wien Hbf. odštartuje v sobotu ráno. Vlaky z Bratislavy budú odchádzať vždy 49. minútu (od 4.49 h do 23.49 h) a do Viedne budú prichádzať vždy 46. minútu. Odchody zo stanice Wien Hbf sú nastavené vždy na 14. minútu (od 5.14 h do 00.14 h) tak, aby príchody do Bratislavy hl. st. boli vždy na 11. minútu hodiny.
Ak by ste podľa nového grafikonu cestovali z Malaciek do Viedne s prestupom v Devínskej Novej Vsi, prestoj v DNV bude pri ranných spojoch cca 24 minút. Cestou späť to ale bude výrazne horšie. Cestovanie z Malaciek do Viedne ráno v pracovný deň tak môže vyzerať takto: 7.11 h vlak z MA do Bratislavy, príchod do DNV 7.38 h. Prípoj do Viedne príde do DNV o 8.02 h, vo Viedni je o 8.46 h. Vlak odchádzajúci z Viedne (Wien Hbf.) o 17.14 h bude v DNV o 17.56 h. Nadväzujúci prípoj do Malaciek príde do DNV až po takmer hodine, o 18.47 h, pretože so skorším spojom sa vlaky obídu o 6 minút. Prestoj by v prípade tejto cesty späť z Viedne bol až 51 minút.
Vlaky medzi hlavnými stanicami hlavných miest Slovenska a Rakúska budú vedené modernými lokomotívami Vectron v elektrickej trakcii a súpravy budú zložené z komfortných klimatizovaných vozňov spoločností ZSSK a ÖBB.
Aj po obnovení spojenia cez Marchegg budú v rovnakej intenzite vypravované tiež vlaky cez Petržalku a Kittsee – každú hodinu, pričom počas dopravnej špičky budú jazdiť každú polhodinu.
Vlakové spojenie medzi hlavnými stanicami Bratislavy a Viedne sa prerušilo vlani v marci pre rekonštrukciu posledného úseku trate bez elektrickej trakcie. Rekonštrukcia a elektrifikácia trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom trvala dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Hotová mala byť pôvodne už koncom minulého roka. Súčasťou rekonštrukcie bola aj obnova historického klenbového Marcheggského viaduktu. Úsek v dĺžke 2,4 kilometra zostal aj po rekonštrukcii a elektrifikácii jednokoľajový.