Lístok na vlak si kúpite aj na pošte: ZSSK a Slovenská pošta rozširujú spoluprácu na celé Slovensko

Od októbra si môžu cestujúci kúpiť lístok na vlak aj na pošte. Slovenská pošta a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) rozširujú úspešný pilotný projekt na všetky pobočky pošty. Nová služba zjednoduší cestovanie najmä ľuďom v menších mestách a obciach, kde chýba železničná pokladnica.

Slovenská pošta a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spustili predaj cestovných lístkov ZSSK vo všetkých pobočkách Slovenskej pošty. Cestujúci si tak môžu kúpiť lístok na vlak jednoducho, rýchlo a pohodlne – aj tam, kde železničná stanica alebo pokladnica chýba. Služba vychádza z úspešného pilotného projektu a rozširuje dostupnosť verejnej dopravy na stovky nových miest po celom Slovensku.

„Naším cieľom je, aby služby pošty boli zmysluplné a užitočné. Práve predaj vlakových lístkov ZSSK je príkladom toho, ako môžeme efektívne využiť existujúcu sieť pobočiek a ponúknuť verejnosti ďalší hodnotný produkt. Táto spolupráca so ZSSK potvrdzuje, že pošta má čo ponúknuť aj ako partner pre iné štátne inštitúcie,“ povedal Vladislav Kupka, generálny riaditeľ Slovenskej pošty.

Na poštách je možné zakúpiť jednorazové cestovné lístky na všetky vnútroštátne vlaky ZSSK (1. aj 2. trieda), zľavnené lístky pre študentov, seniorov a držiteľov preukazov JUNIOR a KLASIK, ako aj miestenky, lôžkové a ležadlové lístky, lístky na tatranské električky a ozubnicovú železnicu či príplatky do vlakov vyššej kategórie. Lístky so 100 % zľavou (tzv. nulté lístky) a medzinárodné lístky sú dostupné výhradne cez ZSSK – online, v mobilnej aplikácii Ideme vlakom alebo v pokladnici na stanici.

„Pre Železničnú spoločnosť Slovensko je dôležité, aby boli naše služby dostupné pre všetkých – či už cestujú vlakom denne, alebo len občas, či už nakupujú lístky cez mobil, alebo radšej osobne. Rozšírenie predaja lístkov na pošty vnímame ako praktické doplnenie našich digitálnych kanálov a pokladníc. Teší ma, že sa podarilo vytvoriť jednoduché a funkčné riešenie, ktoré pomáha najmä ľuďom v menších obciach a potvrdzuje zmysel spolupráce verejných inštitúcií,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.

Minister dopravy SR Jozef Ráž v tejto súvislosti ocenil efektívne prepojenie verejných služieb: „Spolupráca našich rezortných podnikov prináša reálnu pridanú hodnotu pre ľudí. ZSSK a Slovenská pošta dokázali spojiť svoje silné stránky – širokú sieť pobočiek a technologické riešenia – a ponúknuť nový predajný kanál, ktorý zlepšuje dostupnosť verejnej dopravy pre obyvateľov celého Slovenska.“

Predaj lístkov ZSSK je dostupný vo všetkých pobočkách pošty vybavených predajným systémom APONET. Pracovníci pošty boli riadne zaškolení, pobočky sú označené nálepkou „TU KÚPITE LÍSTOK NA VLAK ZSSK“ a zákazníci môžu platiť hotovosťou aj kartou. Pri nákupe sa uplatňuje jednorazový poplatok za servis podľa aktuálneho cenníka ZSSK.