Ilustračný obrázok, zdroj: MŠVVaM SR
Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR aktualizovalo metodiku financovania podporných opatrení v školách, ktorá vstúpi do platnosti v školskom roku 2025/2026.
Hlavné zmeny zahŕňajú zvýšenie minimálneho úväzku pre pedagogických asistentov a členov školských podporných tímov z 0,25 na 0,5, čím sa riešia problémy neobsadených alebo neefektívne využívaných malých úväzkov. Pilotný projekt zlepší dostupnosť školských psychológov a špeciálnych pedagógov cez Centrá poradenstva a prevencie.
Pri rozhodovaní o využití týchto odborníkov sa zohľadnia napríklad podiel detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, prepadávanie a zhoršené známky zo správania. Počet financovaných úväzkov pedagogických asistentov a školských podporných tímov zostáva nezmenený, ale metodika umožní ich flexibilnejšie presuny podľa potrieb škôl.
Administratíva sa zjednoduší vďaka novým praktickým usmerneniam, eliminujúc duplicitu dokumentov. Rozširuje sa možnosť využitia príspevkov pre deti zo sociálne znevýhodneného prostredia na zabezpečenie občerstvenia.