Pondelok 28.09.2020
Dnes má meniny 
Václav
°C
09.06.2017 11:35

Predstavitelia ZMOL-u bojujú za modernizáciu železnice


Proces posudzovania vplyvov na životné prostredie by znamenal oddialenie celého projektu minimálne o tri roky a tým aj definitívny koniec, pretože potom už nebudú k dispozícii peniaze z prostriedkov Európskej únie.


Iniciatívu za začatie realizácie projektu modernizácie železničnej trate v úseku Paludza – Liptovský Hrádok začalo vyvíjať aj Združenie miest a obcí Liptova.


Primátori a starostovia jednomyseľne reagujú proti zaradeniu tohto úseku do náhradných projektov, teda proti pozastaveniu modernizácie trate v dotknutom úseku.

„Prijali sme uznesenie, podľa ktorého máme požiadať ministra dopravy o to, aby sa rýchlo spustil projekt posudzovania vplyvov na životné prostredie, a to v úseku Paludza – Liptovský Hrádok,“ vysvetlil požiadavku primátorov a starostov Liptova predseda Združenia miest a obcí Liptova a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

Proces posudzovania vplyvov na životné prostredie modernizácie železničnej trate by totiž ponovom nemal posudzovať len úsek Paludza – Liptovský Hrádok, ale až trať po Lučivnú. „Toto by však znamenalo oddialenie celého projektu minimálne o tri roky a definitívny koniec, pretože potom už nebudú k dispozícii peniaze z prostriedkov Európskej únie. Preto bojujeme za odstránenie tejto požiadavky robiť EIU na celý úsek po Lučivnú a žiadame, aby sa robila EIA len na úsek Paludza – Liptovský Hrádok, aby sme dali možnosť realizácii prekládky trate,“ vysvetlil predseda ZMOL-u.

 

Modernizáciu trate potrebujú aj starostovia okolitých obcí

Predstavitelia združenia sa jednohlasne zhodli, že modernizáciu trate aj s plánovanou prekládkou železnice potrebujú. „Pre našu obec je dôležité, že sa má v rámci modernizácie vybudovať železničná zastávka, ktorá v Porube nikdy nebola a komunikácia, ktorá spojí Demänovú s Liptovským Jánom, čo pomôže hlavne rozvoju turizmu v celej lokalite,“ priblížil potreby rozvoja dopravnej infraštruktúry starosta Závažnej Poruby Pavel Beťko. Primátor Liptovského Hrádku Branislav Tréger poznamenal, že doprava v Liptove je veľmi komplikovaná a práve modernizácia železnice by umožnila to, že dopravná dostupnosť sa zlepší. „Veľmi dôležité sú hlavne cestné prepojenia, ktoré by dopravnú dostupnosť v celom Liptove maximálne zlepšili.“

 

Preložením železnice by sa uľavilo doprave v centre mesta

Prekládka železnice by v našom meste priniesla vznik troch cestných ťahov cez Liptovský Mikuláš, čo by zásadne odľahčilo dopravu v meste. Z pôvodnej cesty I/18 by sa stal mestský bulvár, pretože autá by mohli využívať ďalšie dve komunikácie, ktoré by prekládkou vznikli – trasu z Demänovej popri železnici do Okoličného s možným následným napojením na Stošice a z Demänovej na Benice a tretia trasa by viedla po telese terajšej železnice smerom do Liptovského Hrádku. „Ak sa prekládka trate neuskutoční, tak sa tu zadusíme dopravou, pretože jedinou hlavnou dopravnou tepnou zostane naďalej osemnástka. Po nej už dnes chodí viac ako 22 tisíc áut denne, nechcem si ani predstaviť napríklad rok 2025, budúcnosť dopravnej infraštruktúry bude v Mikuláši veľmi čierna. Preto vyvinieme všetko úsilie na to, aby sa preloženie železnice uskutočnilo,“ upozornil predseda ZMOL-u a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč, ktorý preradil, že v krajnej núdzi nevylučuje ani protestovanie proti pozastaveniu prekládky trate formou blokovania cestnej dopravy. Predstavitelia ZMOL-u tak zvažujú upozorniť na problém, ktorý sa v našom meste v blízkej budúcnosti môže stať bežnou každodennou realitou.

 

Autor: (Viktória ČAPČÍKOVÁ, MsÚ Liptovský Mikuláš)


komentáre
SHOW ALL
podobné
19.07.2016
Prešov chce v trende úspešného získavania dotácií pokračovať
Ďalším projektom na žiadosť o financie zo zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) je Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR.
viac
02.03.2017
Eurofondy oživia ďalšiu časť bohatej histórie župy
V rámci programu európskych projektov slovensko-poľskej spolupráce schválil monitorovací výbor INTERREG štyri podané žiadosti Žilinského samosprávneho kraja.
viac
16.05.2020
Mesto podpísalo zmluvu na projekt k modernizácii Vajnorskej radiály
Mesto Bratislava pripravuje modernizáciu električkovej Vajnorskej radiály. Koncom apríla podpísalo kontrakt za 947 997 eur s DPH so spoločnosťou Dopravoprojekt na projektovú dokumentáciu, činnosť autorského dozoru a inžiniersku činnosť. Vyplýva to zo zmluvy zverejnenej na webe hlavného mesta.
viac
03.07.2020
Trnavská župa zmodernizuje cestu na horský priechod Havran z eurofondov
Trnavská župa získala z eurofondov vyše 4 mil. eur na opravu úseku cesty horského priechodu Havran.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.70 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
2.90 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.40 %