Žilinské dominanty sa rozsvietia na modro

Žilinské dominanty sa rozsvietia na modro Žilinské dominanty sa rozsvietia na modro

Iniciatíva vychádza z jednej z najvýznamnejších svetových organizácií Autism Speaks. Druhý apríl bol rezolúciou Organizácie Spojených národov prijatý ako Svetový deň povedomia o autizme. Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o autizme a vytvoriť ľuďom s týmto postihnutím podmienky pre zmysluplný život a lepšie začlenenie do spoločnosti.

Autizmus je celoživotná vývinová porucha, ktorú charakterizujú nedostatky v oblasti komunikácie a sociálnej interakcie. Deti trpiace autizmom potrebujú špeciálne vzdelávanie a celoživotnú starostlivosť. Táto porucha uzatvára jedinca v jeho vlastnom svete, pričom mu sťažuje schopnosť hrať sa, vnímať a chápať bežné vnemy.

„Dnešná doba, keď čelíme celosvetovej pandémii COVID-19, izolovala deti s autizmom v domácom prostredí a narušila ich denný režim, čo je pre nich veľmi ťažké a stresujúce. Rovnako je toto obdobie náročné aj pre ich rodičov. Ako mesto chceme modrým nasvietením našich dominánt jednoznačne vyjadriť solidaritu s ľuďmi postihnutými autizmom a upozorniť na túto problematiku,” pripomenul primátor Peter Fiabáne.

Autizmom trpí v súčasnosti viac ako 70 miliónov ľudí na celom svete, čo je viac ako ľudí s cukrovkou a AIDS dohromady. Symbolom ochorenia je modrá farba, teda farba komunikácie a ústredná farba celej kampane Light it up blue. Široká verejnosť môže 2. apríla svoju solidaritu prejaviť modrým oblečením.

Akciu sponzorsky pre mesto Žilina zabezpečí spoločnosť Siemens Mobility s.r.o.