Zjednodušenie povinností voči sociálnej poisťovni

Zjednodušenie povinností voči sociálnej poisťovni Zjednodušenie povinností voči sociálnej poisťovni

Rôzne doterajšie povinnosti voči Sociálnej poisťovni však zostávajú v platnosti do konca roka 2020 a nové postupy sa budú uplatňovať až od januára 2021.

V sociálnom poistení s účinnosťou od 1. januára 2021 zavádza „podnikateľské kilečko“ nasledovné zmeny:

Vo vzťahu k zamestnávateľom sa ruší povinnosť zamestnávateľa:

a, odhlásiť sa z registra zamestnávateľov vedeného Sociálnou poisťovňou do ôsmich dní odo dňa, v ktorom nezamestnáva už žiadneho zamestnanca (Sociálna poisťovňa automaticky ukončí registráciu zamestnávateľa v registri zamestnávateľov na základe odhlásenia posledného zamestnanca z registra poistencov a sporiteľov starobného dôchodkového sporenia)

b, oznamovať Sociálnej poisťovni:

1. zmeny v údajoch jeho zamestnanca: priezviska vrátane všetkých predošlých priezvisk, mena, dátumu a miesta narodenia, stavu a miesta trvalého pobytu, identifikačného čísla sociálneho zabezpečenia fyzickej osoby (rodného čísla) - zmenu uvedených údajov bude Sociálna poisťovňa získavať iba z Registra fyzických osôb

2. zmenu údaju o dni vzniku pracovného pomeru a skončenia pracovného pomeru alebo iného právneho vzťahu k zamestnávateľov - tieto údaje Sociálna poisťovňa zisťuje v súvislosti s plnením povinnosti zamestnávateľa prihlásiť a odhlásiť zamestnanca do/z registra poistencov a sporiteľov starobného dôchodkového sporenia

3. začiatok a skončenie čerpania materskej dovolenky alebo rodičovskej dovolenky zamestnancom.