Piatok 09.05.2025
Dnes má meniny 
Roland
°C
27.01.2022 08:40

B.Gröhling:Najvýraznejším problémom regionálnych škôl je chýbajúca digitalizácia


Na archívnej snímke z 15. decembra 2021 žiak 7. ročníka druhého stupňa základnej školy počas dištančnej formy online vzdelávania v Trebišove. Snímka zdroj: (tasr).


Najvýraznejším problémom škôl v jednotlivých regiónoch je digitalizácia, ktorá podľa ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislava Gröhlinga nie je na takej úrovni, ako by bolo v časoch pandémie potrebné. Skonštatoval to po stredajšej návšteve štyroch škôl v Spišskej Novej Vsi.


„Pri dištančnom vzdelávaní sa nám niektorí žiaci nevzdelávajú tak plnohodnotne, ako by sme chceli. Filozofia na ministerstve školstva je, že ak nedokážeme vybaviť každého žiaka, v rámci tých 700 000 detí, ktorých máme v systéme, tak by sa na školách vytvárali špeciálne učebne. V rámci nich by sa jednotlivé počítače mohli požičiavať žiakom domov, ktorí by sa tak mohli plnohodnotne vzdelávať dištančnou formou,“ uviedol Gröhling. Minister verí, že prvé takéto učebne by mohli byť v niektorých školách už v tomto roku.

Šéf rezortu školstva zároveň vníma modernizačný dlh na obnovu vonkajších a vnútorných priestorov škôl, ktorý je podľa neho veľmi kritický. „Hýbeme sa v rámci požiadaviek na úrovni okolo 50 miliónov eur, ktoré by bolo potrebné naliať do obnovy budov. To je to najvýraznejšie, čo pociťujeme na celom Slovensku a aj tu v Spišskej Novej Vsi,“ skonštatoval minister, ktorý na Spiši pred viac ako 20 rokmi spúšťal vzdelávacie projekty.

V súvislosti s nastupujúcou vlnou koronavírusového variantu omikron upozornil, že ako reakciu na možný výpadok učiteľov ministerstvo pripravilo projekt, v rámci ktorého môžu školy žiadať o finančné prostriedky na dočasné zamestnanie iných pedagógov. „Nárast prípadov je tak ako v celej spoločnosti, tak aj v školstve. Pociťujeme výpadky učiteľov z niektorých regiónov. Priebeh je však veľmi rýchly, oceňujem, že prišlo k skráteniu karantény na päť dní. To môže pomôcť, aby sa aj žiaci čo najrýchlejšie vrátili späť do škôl. Bol by som rád, keby sme pristúpili aj k individuálnej izolácii. Teda do karantény by šiel len pozitívne testovaný žiak a ostatní spolužiaci, ktorí sú zdraví, by po otestovaní normálne pokračovali vo vzdelávaní,“ dodal minister.

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
08.10.2018
V meste pribudne most cez Hornád a trasy pre cyklistov i chodcov
Nový projekt dopravnej mobility v Spišskej Novej Vsi by mal vyriešiť vzťahy motorovej a nemotorovej dopravy. Cieľom je vybudovať moderné cyklistické, pešie a imobilné komunikácie popri rieke Hornád a smerom do historického centra mesta.
viac
03.02.2019
Rezort školstva začal spoluprácu s OECD navytvorení Národnej stratégie zručnosti
Zručnosti potrebné pre budúci trh práce v kontexte Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania (NPRVaV) boli 29. januára, okrem iného, témou podujatia s názvom Skills Strategy Seminar: Slovak Republic.
viac
13.08.2019
Na budovanie cyklotrás chce mesto získať zdroje z IROP
Mesto Spišská Nová Ves chce v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu vybudovať viacero cyklotrás. Primátor Pavol Bečarik v tejto súvislosti uviedol, že samospráva podala žiadosti o pridelenie finančných prostriedkov dohromady na štyri projekty.
viac
23.10.2020
Rezort školstva podporí digitálne technológie na školách
Ministerstvo školstva podporí sumou 6 miliónov eur nákup digitálnych technológií pre základné a stredné školy z vlastných zdrojov.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa